Video upoutávka cvičebních systémů 3 pramenů.


5 systémů cvičení, která se navzájem doplňují

  • Jóga
  • 5 Tibeťanů
  • Chi Kung (Chi Qong)
  • Dechová a meditační cvičení
  • Sada cvičení pro dlouhověkost (Longevity) 

Výběr nejefektivnějších cvičebních systémů, z různých kultur a tradic, pro dlouhověkost a zdraví, která zkvalitní duševní a tělesnou zdatnost a délku života.

„Stáváš se tím, co praktikuješ. Praktikuj utrpení a sám budeš trpět. Praktikuj, jak se stát zdravým, a staneš se zdravým. Praktikuj lásku a soucit a staneš se milujícím a soucitným“. Liou Chung-ťie

Čím dál více lidí se snaží uchovat a zlepšit si tělesné zdraví, emoční a duševní pohodu či si aktivně prodloužit délku života. Avšak většina z nich má zároveň málo času, který tomuto úsilí může věnovat.  Pro člověka, snažícího se vyhovět časovým nárokům moderního života, je nesmírně obtížné najít si čas pro jakékoli cvičení a naučit se jej na úrovni, která může mít zdravotní přínos. Během let jsem se naučil mnoho různých cvičebních systémů, které blahodárně působí na zdraví a dlouhověkost. Vybral jsem ty, které jsou nejefektivnější a mají mimořádně silný a pozitivní účinek na naši tělesnou, energetickou a duchovní stránku. číst dále...


Nezdolná imunita

Simon-matzinger-t0gd85ez05y-unsplash

Opravdu je možné si postupně vybudovat doslova nezdolnou imunitu? Já věřím, že ano. Všeobecně pod pojmem imunita si představíme schopnost člověka odolat vnějším i vnitřním vlivům, abychom neonemocněli (fyzicky nebo psychicky). Každý z nás má různou schopnost imunty odolávat těmto tlakům. Naše bytost se skládá z několika základních částí, které mezi sebou musí být v harmonii a mít dostatečně velkou sílu (odolnost), abychom byli zdraví. Chceme-li si vybudovat velmi silnou imunitu je nutné mít zdravé a silné tělo, správně proudící vitální energii (chi, prána) a mít pod kontrolou do určité míry naší mysl a emoce a to vše by mělo být ještě v harmonii. Toto není jednoduchý úkol, ale také není nemožný!

Existuje mnoho způsobů, jak posílit a harmonizovat naší bytost. Zde uvádím některé z nich, které jsou staletími prověřené. Jejich výhodou je, že primárně ovlivňují jednu z částí a nepřímo ovlivňují další části, protože vše je mezi sebou propojené. Například fyzická cvičení primárně ovlivňují fyzické tělo, ale sekundárně ovlivňují do určité míry vitální energii (chi, prána), mysl i emoce. Proto je záhodné se zaměřit na cvičení a aktivity, které primárně ovlivňují jednotlivé části naší bytosti, protože pak je budeme moci kontrolovat a vědomě u nich zvyšovat jejich schopnosti, sílu a imunitu.

Cvičení a aktivity pro zvýšení imunity:

Tělo - jóga, 5 Tibeťanů, 8 brokádů, běh, posilování, protahování, sporty celkově, ale také chůze v přírodě, práce na zahrádce, otužování, sauna, masáže, zdravá strava včetně bylinek a jiných doplňků stravy, homeopatika, pitný režim, životní styl

Vitální energie (chi, prána) - primárně chi kung, tai chi, určité druhy meditace, sekundárně - 5 Tibeťanů, 8 brokádů, jóga, sporty všeobecně, akupunktura, vhodná strava, životní styl

Mysl - primárně koncentrace, vizualizace, dechová cvičení

Duchovní srdce a duše - meditace, kontemplace, koncentrace, vizualizace, dechová cvičení

Řetěz je tak silný jako jeho nejslabší článek. Naším cílem je mít vyrovnané všechny části naší bytosti a ty rovnoměrně rozvíjet, vylepšovat a posilovat. Pokud se zaměříme pouze na jednu z výše uvedených částí budeme mít například silné a zdravé tělo, ale budeme opomíjet práci s myslí či emocemi, tak dříve či později budou tyto části v disharmonii a my se ocitneme nemocní zranění či v depresi.

Kurzy pro silnou imunity najdete zde...


Strava podporující dlouhý život

Symi-8 Existují místa na Zemi, kde se lidé běžně dožívají 100 a více let. Jak je to možné? Odpověď je překvapivě jednoduchá: díky jejich stravovacím návykům a způsobu života. Výživová poradkyně Sally Beare z Velké Británie, která procestovala svět a navštívila 5 míst, kde se lidé dožívají pozoruhodné dlouhověkosti, napsala knihu „50 tajemství světově nejdéle žijících lidí“. Pravděpodobně mnoho z těchto tajemství budete znát, ale vždy je dobré si je připomenout. číst dále... 

1. Japonsko - Okinawa, 2. Řecko - Symi, 3. Itálie - Campodimele, 4. Pákistán - Hunza, 5. Čína - Bama


Sport a dlouhověkost

Chi Running Díky pohybu se člověk cítí nějakou dobu dobře, protože zdravími částmi těla proudí více chi (prány, vitální energie) a krve, ale pohyb sám o sobě není schopen zacílit na nezdravé nakupeniny a rozpustit je úplně. Pokud by tomu tak bylo, patřili by profesionální sportovci k nejzdravějším a nejdéle žijícím příslušníkům naší kultury, ovšem ve skutečnosti mají průměrnou délku života kratší než celková populace. Součástí většiny profesionálních sportů jsou nárazy, typické trauma či mikrotrauma, jež způsobuje stagnaci chi. číst dále..