Video upoutávka cvičebních systémů 3 pramenů.


5 systémů cvičení, která se navzájem doplňují

  • Jóga
  • 5 Tibeťanů
  • Chi Kung (Chi Qong)
  • Dechová a meditační cvičení
  • Sada cvičení pro dlouhověkost (Longevity) 

Výběr nejefektivnějších cvičebních systémů, z různých kultur a tradic, pro dlouhověkost a zdraví, která zkvalitní duševní a tělesnou zdatnost a délku života.

„Stáváš se tím, co praktikuješ. Praktikuj utrpení a sám budeš trpět. Praktikuj, jak se stát zdravým, a staneš se zdravým. Praktikuj lásku a soucit a staneš se milujícím a soucitným“. Liou Chung-ťie

Čím dál více lidí se snaží uchovat a zlepšit si tělesné zdraví, emoční a duševní pohodu či si aktivně prodloužit délku života. Avšak většina z nich má zároveň málo času, který tomuto úsilí může věnovat.  Pro člověka, snažícího se vyhovět časovým nárokům moderního života, je nesmírně obtížné najít si čas pro jakékoli cvičení a naučit se jej na úrovni, která může mít zdravotní přínos. Během let jsem se naučil mnoho různých cvičebních systémů, které blahodárně působí na zdraví a dlouhověkost. Vybral jsem ty, které jsou nejefektivnější a mají mimořádně silný a pozitivní účinek na naši tělesnou, energetickou a duchovní stránku. číst dále...


Strava podporující dlouhý život

Symi-8 Existují místa na Zemi, kde se lidé běžně dožívají 100 a více let. Jak je to možné? Odpověď je překvapivě jednoduchá: díky jejich stravovacím návykům a způsobu života. Výživová poradkyně Sally Beare z Velké Británie, která procestovala svět a navštívila 5 míst, kde se lidé dožívají pozoruhodné dlouhověkosti, napsala knihu „50 tajemství světově nejdéle žijících lidí“. Pravděpodobně mnoho z těchto tajemství budete znát, ale vždy je dobré si je připomenout. číst dále... 

1. Japonsko - Okinawa, 2. Řecko - Symi, 3. Itálie - Campodimele, 4. Pákistán - Hunza, 5. Čína - Bama


Sport a dlouhověkost

Chi Running Díky pohybu se člověk cítí nějakou dobu dobře, protože zdravími částmi těla proudí více chi (prány, vitální energie) a krve, ale pohyb sám o sobě není schopen zacílit na nezdravé nakupeniny a rozpustit je úplně. Pokud by tomu tak bylo, patřili by profesionální sportovci k nejzdravějším a nejdéle žijícím příslušníkům naší kultury, ovšem ve skutečnosti mají průměrnou délku života kratší než celková populace. Součástí většiny profesionálních sportů jsou nárazy, typické trauma či mikrotrauma, jež způsobuje stagnaci chi. číst dále..