Sport a dlouhověkost

Chi Running

                                                                Díky pohybu se člověk cítí nějakou dobu dobře, protože zdravími částmi těla proudí více chi (prány, vitální energie) a krve, ale pohyb sám o sobě není schopen zacílit na nezdravé nakupeniny a rozpustit je úplně. Pokud by tomu tak bylo, patřili by profesionální sportovci k nejzdravějším a nejdéle žijícím příslušníkům naší kultury, ovšem ve skutečnosti mají průměrnou délku života kratší než celková populace. Součástí většiny profesionálních sportů jsou nárazy, typické trauma či mikrotrauma, jež způsobuje stagnaci chi.

Stagnující chi uvadá, není schopná vyživující, živoucí síly a postupně vymývá život a vitalitu z okolních zdravých tkání. Běžné cvičení, které je prospěšné v mnoha směrech, na zvrácení tohoto procesu nestačí. To však neznamená, že bychom měli přestat sportovat, ba naopak, ale součástí všech sportů by měla být adekvátní kompenzace namáhaných partií.

Cvičební systémy a zásady 3 pramenů využijete, ať už jste profesionální sportovec nebo „ hobík“. Nejenom, že prevence zranění či nemoci je obrovská, ale i regenerace po tréninku nebo závodě se značně urychlí.Vzpomeňte si, když jste byli děti, tak vaše regenerace byla na velmi vysoké úrovni. Děti mají pozitivní pohled na svět, jejich svaly, vazy a kloubní spojení jsou pružné a velké svalové skupiny nepřebírají činnost malých, které se nacházejí kolem páteře či kolem celého pánevního a páteřního prostoru.

Pokud chcete sportovat ať už na vrcholové či amatérské úrovni co nejdéle, tak cviky 3 pramenů jsou vaší vstupenkou pro dlouhý, zdravý a harmonický přístup ke sportu. Ať už praktikujete jakýkoliv sport, tak nabíráte více prány či chi energie do vašeho systému. Proto se cítíte po sportu plní energie, dynamičtí, pročištění a v lepší náladě.

Jeden z nejdostupnějších sportů je běh. Bohužel až 75% lidí každý rok musí na delší či kratší dobu s běháním přestat, protože se zraní. Tato statistika dělá z běhu velmi rizikový sport. Lidé se zraní díky kombinaci 3 faktorů – špatná technika, nadváha a příliš velká kilometráž, na kterou tělo není ještě připraveno. Jeden ze zdravotně nejšetrnějších přístupů k běhání je Chi Running – běh, který je inspirován principy tai chi.