Shrnutí

 

Shrnutí všech výše uvedených skupin obohacené o další informacemi z knihy:

Množství jídla - jedí do 80% plného žaludku.

Malé množství masa maximálně 2-3 x do týdne, jako příchuť k jídlu.

Kousání jídla – až 100x přežvykují jedno sousto.  

Voda – Hunza, mineralizovaná voda obsahující alkaloidní minerály. Než začnou ráno jíst, tak vypijí alespoň 0,3 l vody pokojové teploty. Zelený čaj až 4 šálky denně – má vysoce koncentrované množství antioxidantů

Cvičení – lidé, kteří kouří a cvičí, žijí déle, než lidé, kteří nekouří a necvičí. Ideální je nekouřit a cvičit.

Pocení – každý den, souvisí s těžkou prací či sportem.

Campodimele-strava

Hraní her – šachy či jiných.

Dech – správné dýchání (ne povrchové).

Zpěv a pobrukování například ve sprše.

Meditace – lidé, kteří meditují, mají o 50% nižší pravděpodobnost rakoviny (dle studie).

Modlitba – výše uvedené skupiny lidí se pravidelně modlili či meditovali.

Humor – smání se má obrovský efekt na naše zdraví.

Nesobecká služba – lidé, kteří pravidelně dobrovolně provádějí službu zdarma ostatním, se dožijí déle.

7x více zeleniny než masa, jeden až dva kusy ovoce za den.

Hunza-merunky

Ryby a maso – malé množství – 1-2x do týdne.

Velké množství zeleniny.

Spánek – chodit spát před půlnocí.Velké variace jídla, která není vařením zpracovaná.

Olivový olej, meruňky z Hunzy, valašské ořechy.

Není to o tom co jí, ale variace (pestrost).

Sociální kontakt s ostatními lidmi.

Redukce stresu.

Organické jídlo.